Policy

Kravene til konfidensialitet, upartiskhet, objektivitet og etiske retningslinjer for Dovre Sertifisering AS som et akkreditert sertifiseringsorgan er definert i Dovre Sertifisering AS sin kvalitetspolitikk og styringssystem som er tilgjengelige på forespørsel. Selskapets ledelse vil i denne sammenheng presisere at Konfidensialitet, Upartiskhet, Objektivitet og Etikk er ufravikelige kjøreregler som alltid skal følges av Dovre Sertifisering AS og våre revisorer og revisjonsledere, klage/anke komite.

Cookie policy

We sometimes place cookies on your device which help us serve relevant adverts to you when you visit other websites...

Les mer

Policy for innsyn og taushetsplikt

Dovre Sertifisering forplikter seg til å behandle alle informasjon fra kundene sine konfidensielt med mindre annet er avtalt.

Les mer

Policy for suspensjon, tilbaketrekking og innsnevring av sertifikat

Dovre Sertifisering forholder seg konsekvent til internasjonale standarder og regelverk i forhold til suspensjon, tilbaketrekking og innsnevring av sertifikater. Denne policyen skal bidra til å sikre vår profesjonalitet og objektivitet i behandling av slike saker.

Les mer

Vilkår og betingelser for ISO Sertifisering 

I våre kontrakter har vi beskrevet våre rettigheter og plikter samt kundens rettigheter og plikter.

Les mer

Vilkår og betingelser for PROD og INSP

I våre kontrakter har vi beskrevet våre rettigheter og plikter samt kundens rettigheter og plikter.

Les mer

Policy for Upartiskhet

 

Ansatte og innleide i Dovre Sertifisering AS skal ikke delta i sertifisering av bedrifter hvor de har noen økonomiske eller andre personlige interesser i virksomheten.

Ansatte og innleide i Dovre Sertifisering skal ikke benytte den innsikt han/hun får hos kunden til å fremme egne interesser.

Les mer

Policy for klager og eventuelt Anker

For å kunne sikre upartiskhet og unngå diskrimminering i klage og eventuelt ankesaker skal Dovre Sertifisering AS sikre at personell som skal ta beslutninger i klager og anker opptrer upartisk i henhold til kravene gitt i standardene og i følge Dovre Sertifiserings retningslinjer og policy for upartsikhet.

Les mer

Policy for bruk av logo

Sertifikatenes logonummer, standardens nummer/- betegnelse må ikke anbringes på eller i forbindelse med produktet, dets emballasje eller på spesifikke beviser/rapporter slik at dette kan misforstås.

Les mer

Policy for HMS og kvalitet

Våre ansatte er vår viktigste ressurs.

Ved å sikre de ansattes helse og trivsel gjennom nulltoleranse for skader og ved å rette fokus på arbeidsmiljøforbedringer, vil bedriftens produktivitet, kvalitet, konkurransefortrinn og lønnsomhet øke.

 

Les mer