ISO 9001

Kvalitetsstyringssystem

ISO 9001-standarden er en internasjonalt anerkjent global standard som bekrefter en organisasjons forpliktelse til å forbedre kvalitet, levere mer effektive operasjoner og øke kundetilfredshet. Utviklet av International Organization of Standardization (ISO), er det den mest brukte standarden i verden og hjelper bedrifter med å utvikle nye markeder og sette kundene i hjertet av organisasjonen gjennom implementering av et kvalitetsstyringssystem (QMS).

Ta kontakt

ISO 9001 Sertifisering

ISO 9001 Sertifisering

  • Oppnå ISO sertifisering med tryggheten fra et akkreditert sertifiseringsorgan

  • Øk kundetilfredsheten, behold kundelojaliteten og vinn nye markedsområder

  • Øk muligheten til å tilby på kontrakter som krever 9001 sertifisering og med det utvikle bedriften din

  • Oppnå formell anerkjennelse til ditt kvalitetsarbeid

  • Ideell for alle bransjesektorer og alle størrelser av organisasjoner - fra små og mellomstore bedrifter til store selskaper.

Hva er ISO 9001?

ISO 9000-serien av standarder gir prinsippene for kvalitetsstyring og rammeverket for å implementere et kvalitetsstyringssystem, som ISO 9001:2015. Denne standarden er verdens ledende standard for kvalitetsstyring, med over én million organisasjoner som implementerer den i mer enn 170 land.

ISO 9001:2015-standarden gir et rammeverk for implementering av et kvalitetsstyringssystem som hjelper bedrifter med å operere mer effektivt og fokusere på kundetilfredshet gjennom kvalitetsprodukter og -tjenester. Den hjelper også bedrifter med å oppfylle kunde- og regulatoriske krav knyttet til produktkvalitetssikring.

Toppledelsen kan bruke ISO 9001:2015-standarden i hele organisasjonen for å forbedre ytelsen eller innenfor en bestemt avdeling, fabrikk eller avdeling. ISO 9001-sertifisering for kvalitetssystem gir et rammeverk for kvalitetsstyringsmetoder som gjør det mulig for organisasjoner å:

  • Sikre konsistens i leveransen av produkter og tjenester til kunder.

  • Øke organisatorisk konkurranseevne gjennom operasjonell effektivitet.

  • Øk produktiviteten og bidra til å redusere svinn og kostnader.

  • Sikre samsvar med produkt- og tjenesteforskrifter og lovverk.

  • Gjør det mulig for organisasjoner å bygge inn praksis for kontinuerlig forbedring.

  • Sikre konsistens i leveransen av produkter og tjenester til kunder.

  • Øke organisatorisk konkurranseevne gjennom operasjonell effektivitet.

  • Øk produktiviteten og bidra til å redusere svinn og kostnader.

  • Sikre samsvar med produkt- og tjenesteforskrifter og lovverk.

  • Gjør det mulig for organisasjoner å bygge inn praksis for kontinuerlig forbedring.

Interne revisjoner kan brukes for å sikre overholdelse av standarden og for å muliggjøre at organisasjoner innarbeider praksiser for kontinuerlig forbedring. Alt i alt er ISO 9001-standarden et verdifullt verktøy for enhver organisasjon som ønsker å forbedre sitt kvalitetsstyringssystem og oppnå større suksess.

Hva er fordelene med ISO 9001 standarden?

Implementering av et kvalitetsstyringssystem gir en rekke fordeler for organisasjoner og tilbyr en helhetlig tilnærming til kontinuerlig forbedring av produkter, tjenester og operasjoner. ISO 9001-sertifisering for kvalitetsstyringssystem demonstrerer en forpliktelse til kvalitet og kundeservice, og øker tilliten til din bedrift hos kunder og interessenter. Et effektivt kvalitetsstyringssystem gjør det mulig for organisasjoner å optimalisere prosesser, engasjere ansatte og utvikle strategiske lederegenskaper som bidrar til å posisjonere organisasjonen for vekst.

Noen fordeler med ISO 9001-standarden inkluderer:

  • Økt produktivitet og mer konsistente resultater.

  • Økt kundetilfredshet og returnerende kunder.

  • Identifiser kostnadsbesparelser gjennom prosesseffektivisering.

  • Forbedrede kommunikasjons-, planleggings- og administrasjonsprosesser.

  • Demonstrere samsvar med kvalitetsrelaterte forskrifter.

  • Identifiser og kontroller kvalitetssikringsrisikoer som din organisasjon står overfor.

  • Forbedre virksomheten din med evidensbasert beslutningstaking.

Hvordan bli ISO 9001 sertifisert?

Å oppnå ISO 9001 Kvalitetsstandard sertifisering innebærer implementering av et kvalitetsstyringssystem. 

Flere organisasjoner har blitt sertifisert til ulike ISO-standarder av Dovre Sertifisering, inkludert bedrifter som Beerenberg, Risa, Stangeland, 

Våre eksperter innen ISO-vurdering vil gjennomføre en omfattende flertrinns vurderingsprosess for å revidere ditt kvalitetsstyringssystem og avgjøre om din organisasjon overholder ISO 9001-kravene. Hvis selskapet ditt trenger en gap-analyse før sertifisering, kan vi også tilby denne tjenesten til selskapet ditt.

Start reisen til sertifisering

Kontakt vårt team for et gratis og uforpliktende tilbud fra oss slik at du kan starte prosessen mot sertifisering.

Vi skreddersyr tilbudene våre for å møte dine krav, og vi støtter en rekke ISO-standarder, inkludert ISO 9001, ISO 14001,  ISO 45001, ISO 50001 og ISO 3834-2.

Finn ut mer om Dovre Sertifisering sine akkrediteringer, oppdag våre kundetestimonier og finn ut mer om hvordan vi kan sertifisere ditt styringssystem.

Kontakt oss